Η ΤΟΥΡΤΑ ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ: Η σκηνή που “εξαφανίστηκε” ενώ παρουσιάστηκε στο trailer

ΕΡΤ1 – Από το πρώτο της κιόλας επεισόδιο, η «Τούρτα της μαμάς» είχε κάνει μεγάλη αίσθηση. Η σειρά της ΕΡΤ που αποτέλεσε την επιστροφή του διδύμου Ρήγα- Αποστόλου στη μικρή οθόνη θεωρήθηκε από κάποιους τολμηρή επιλογή για την κρατική τηλεόραση και δημιούργησε ένα μικρό, αλλά φανατικό κοινό.

Πριν από λίγες μέρες, αίσθηση προκάλεσε το τρέιλερ του επεισοδίου που έδειχνε έναν παπά να «ευλογεί» το σύμφωνο συμβίωσης του gay ζευγαριού της σειράς. Τελικά η συγκεκριμένη σκηνή δεν προβλήθηκε ποτέ. Κάποιοι έδειξαν ικανοποίηση, ενώ οι περισσότεροι αντέδρασαν έντονα κατηγορώντας την ΕΡΤ για σκοταδισμό και επιστροφή στην εποχή της ΥΕΝΕΔ. Το #ερτ_ανώμαλοι έγινε trend στο Twitter και εκατοντάδες χρήστες του διαδικτύου διασταύρωσαν τα ψηφιακά τους ξίφη.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

«Έχω βγει μια μέρα πριν από την προβολή του επίμαχου επεισοδίου στο “Super Κατερίνα” και έχω δηλώσει χωρίς καμία διάθεση κολακείας και υπεράσπισης -ότι από την ΕΡΤ δεν έχουμε δεχτεί κανενός είδους λογοκρισίας στα δυο χρόνια της άριστης συνεργασίας μας- και όχι μόνο για το θέμα της σχέσης του Πάρι με τον Παναγιώτη ή το φιλί τους που ξεσήκωσε θόρυβο προς έκπληξή μου (ξέρεις ακόμα πιστεύω ότι μερικά πράγματα έχουν λυθεί- αμ δε…) αλλά και για πολύ πιο επικίνδυνα ζητήματα. Βλέπω το επεισόδιο του συμφώνου συμβίωσης όπου λείπει η σκηνή της ευλογίας από τον ορθόδοξο παπά- ευλογία της αγάπης δύο ανθρώπων όπως το δόγμα υποστηρίζει και προστάζει- διαβάζω τα πολεμικά tweets των θεατών που εγκαλούν την ΕΡΤ για λογοκρισία και σκοταδισμό. Ξαφνιάζομαι γιατί βλέπω μια άλλη ΕΡΤ».

Λόγω ενός αφόρητου προβλήματος με τα δόντια μου δεν μπορώ να επικοινωνήσω ώστε να έχω μια σαφή και ακριβή ιδέα ώσπου φτάνει το Σάββατο και μαθαίνω με «χαρά» ότι είχε κοπεί στο μοντάζ από τον Αλέξανδρο (σ.σ Ρήγα) αφού για άλλη μια φορά το επεισόδιο έβγαινε Μπεν Χουρ και ήταν over 17 λεπτά! Άρα η επίμαχη σκηνή αλλά κι άλλο υλικό έπεσε «θύμα» της συγκεκριμένης διάρκειας που πρέπει να έχει κάθε επεισόδιο. Αυτό, όπως καταλαβαίνεις ακούγεται λίγο «ύποπτο» αφού μέρος της σκηνής υπήρχε στο trailer.

Όλοι στεναχωρήθηκαν με την προοπτική του final cut γιατί είχε βγει και πολύ ουσιαστική και αστεία η σκηνή. Επειδή όμως δεν άλλαζε την πλοκή θυσιάστηκε στον βωμό του χρόνου. Από την ΕΡΤ όταν είχαν διαβάσει το επεισόδιο- πολύ πριν μπούμε σε γύρισμα- υπήρχε μια μικρή επιφύλαξη, δεν μας ασκήθηκε όμως καμία πίεση για κόψιμό της. Γι’ αυτό κιόλας γυρίστηκε η σκηνή και εντάχθηκε στο υλικό του επεισοδίου. Επειδή ζούμε σε κανιβαλικές μέρες και όλοι είναι έτοιμοι με δαδιά στα χέρια για να στήσουν στην πυρά τους πάντες, ξέρω ότι αυτή η θέση (που είναι η μόνη αλήθεια) δεν βολεύει και δεν θα αρέσει σε όσους έφτιαξαν εκτελεστικό απόσπασμα για το κανάλι αλλά έτσι έγιναν τα πράγματα και γράμματα γνωρίζω! Ειλικρινά δεν με ενδιαφέρει ποιος θα πειστεί από αυτή την εκδοχή. Εμένα με νοιάζει ότι οι άνθρωποι που μας εμπιστεύτηκαν στο κρατικό κανάλι να κάνουμε τη δουλειά -και εμείς φυσικά- είναι οι «ίδιοι» και δεν άλλαξαν στη διαδρομή και τήρησαν όσα μας υποσχέθηκαν για ελευθερία λόγου και άποψης.

Αναμενόμενο και πολύ άργησε! Ξέρεις τέτοιες «πρωτοβουλίες» μου θυμίζουν το όνειρο που έχουμε όλοι από παιδιά να υπήρχε μια χρονομηχανή που να σε ταξιδεύει όπου θες στον χρόνο- όλοι αυτοί οι «νοικοκυραίοι» σου δίνουν τη δυνατότητα να γυρίζεις στον Μεσαίωνα και να δεις πώς ήταν. Να ‘ναι καλά για το δωρεάν ταξίδι…. Όλοι αυτοί οι γραφικοί είναι ένα μικρό μέρος της κοινωνίας που δεν ενημερώθηκαν ότι μπήκαμε εδώ και 22 χρόνια στον 21ο αιώνα όπου μερικά πράγματα ευτυχώς έχουν λυθεί και το μόνο μέλημά μας σε αυτά τα δύσκολα χρόνια είναι να βρούμε να τιμήσουμε να παλέψουμε να αφεθούμε στην αγάπη από όπου και αν προέρχεται. Αν θυμώνω μαζί τους; Λόγω συγγραφικής διαστροφής μπαίνω στα σπίτια τους και τους παρακολουθώ αόρατα και φαντάζομαι τη σκηνή: Εκείνος μπαίνει μέσα, δέρνει τη γυναίκα του, προσβάλλει την κόρη του, δυναμώνει τον γιο του ώστε να γίνει κλώνος του. Δυνάστης αρσενικός, τρώει, και πάνω στο κουβεντολόι, τα σέρνει σε μια γειτόνισσα που δεν το έχει κάτσει και τη χαρακτηρίζει πόρνη όπως και η μάνα της κλπ. Στην αντίδραση της γυναίκας του, στην καλύτερη της ρίχνει χριστοπαναγίες και όταν προτείνει να του βάλει λίγο τυρί, γίνεται έξαλλος και την επαναφέρει στην τάξη αφού νηστεύει. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που οδήγησαν στην αυτοκτονία εκείνον τον νησιώτη πατέρα όταν τον διαπόμπευσαν για τον gay γιο του και στην κηδεία έκλαιγαν με μαύρο δάκρυ κατηγορώντας τον γιο του που τον έστειλε στον τάφο. Sorry, αλλά όπως δεν με ενδιαφέρει τι κάνουν οι κάτοικοι στην Ανδρομέδα, δεν με ενδιαφέρουν ούτε αυτοί. Ζουν σε άλλο πλανήτη από εμένα- ευτυχώς.

Ποιοι είναι όμως οι δύο πρωταγωνιστές που υποδύονται τους κεντρικούς ρόλους στη σκηνή που λογοκρίθηκε; Το ζευγάρι ενσαρκώνουν ο Πάρις Θωμόπουλος και ο Γιώργος Τσιαντούλας.

Ο Πάρις Θωμόπουλος είναι 38 ετών και σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης, έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις «Οπερέττα» (2017), «Ο άνθρωπος που γελά» (2019), «Χριστουγεννιάτικη Ιστορία» (2018), «Ορέστεια- Αγαμέμνων» (2019) και η «Τούρτα της μαμάς» αποτελεί το τηλεοπτικό του ντεμπούτο. Ο ίδιος κατάγεται από μουσική οικογένεια, αφού είναι γιος του τραγουδιστή Γιάννη Θωμόπουλου και της κιθαρίστριας του Χατζηδάκι, Στέλλας Κυπραίου. Πριν από έναν περίπου χρόνο έγινε για πρώτη φορά μπαμπάς, καθώς η σύζυγός του Αλεξάνδρα έφερε στον κόσμο το αγοράκι τους.

Ο Γιώργος Τσιαντούλας είναι 31 ετών και γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις: «Ο γάμος του Φίγκαρο» (2015), «Η αυλή των θαυμάτων» (2022), «Ο Μεγάλος Δαμαστής» (The Great Tamer) (2017), «Ιούλιος Καίσαρας. Σπαράγματα» (2016). Η «τούρτα της μαμάς» ήταν επίσης η πρώτη του τηλεοπτική δουλειά.

Leave a Reply

Start typing and press Enter to search

%d bloggers like this: