Connect with us

ΤΗΛΕΘΕΑΣΗ

TV YEAR BOOK 2019-2020: ΣΚΑΪ και MASTERCHEF οι νικητές της σεζόν

photo: NIELSEN

TV YEAR BOOK 2019-2020: ΣΚΑΪ και MASTERCHEF οι νικητές της σεζόν

ΤΗΛΕΘΕΑΣΗ – Την ετήσια αναφορά για τη σεζόν Σεπτέμβριος 2019 – Αύγουστος 2020 δημοσίευσε η Nielsen. Με μια πρώτη ανάγνωση παρατηρούμε ότι νικητής τηλεοπτικός σταθμός ήταν ο ΣΚΑΪ και δημοφιλέστερη (σε τηλεθέαση) τηλεοπτική εκπομπή ήταν το MASTERCHEF. Η κατάταξη έχει γίνει ανάλογα με το ΤΜΛ (Τηλεθέαση μέσου λεπτού) και όχι το ΜΡΔ (Μερίδιο). Σε μια χρονιά χωρίς Eurovision ενδιαφέρον έχουν τα TOP 20 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ βάσει τηλεθέασης:

TOP 20 ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

  • 07.04.2020 – MASTERCHEF (STAR CHANNEL)
  • 10.01.2020 – ΤΟ ΚΑΦΕ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ (ΑΝΤ1)
  • 20.01.2020 – ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ (ΑΝΤ1)
  • 13.10.2020 – ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΠΟΤΑΜΙ (OPEN BEYOND)
  • 22.12.2019 – THE VOICE OF GREECE (ΣΚΑΪ)
  • 10.01.2020 – BEST FRIENDS FEAR (ANT1)
  • 07.09.2019 – MUNDOBASKET: ΕΛΛΑΔΑ – ΗΠΑ (EΡΤ SPORTS)
  • 19.12.2019 – GREECE’S NETX TOP MODEL (STAR CHANNEL)
  • 16.02.2020 – YOUR FACE SOUNDS FAMILIAR (ANT1)
  • 05.04.2020 – ΘΕΑΤΡΟ: ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΣΕΦ ΤΗΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ (ΑΝΤ1)
  • 17.04.2020 – Ο ΙΗΣΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΑΖΑΡΕΤ (ΑΝΤ1)
  • 14.03.2020 – ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ (ΣΚΑΪ)
  • 18.03.2020 – 8 ΛΕΞΕΙΣ (ΣΚΑΪ)
  • 21.03.2020 – ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ (ALPHA)
  • 25.03.2020 – ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ (ΣΚΑΪ)
  • 03.01.2020 – ΤΟ ΚΑΦΕ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ (ΑΝΤ1) ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
  • 07.01.2020 – ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ (ΣΚΑΪ) ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ – TRUMP
  • 29.03.2020 – ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ: ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΤΗΣ ΚΑΙ ΕΡΗΜΟΣΠΙΤΗΣ (STAR CHANNEL)
  • 23.08.2020 – CHAMPIOS LEAGUE: ΠΑΡΙ ΣΕΝ ΖΕΡΜΕΝ – ΜΠΑΓΕΡΝ ΜΟΝΑΧΟΥ

Η ανάλυση των στοιχειών για το σύνολο των τηλεοπτικών σταθμών δείχνει ανακατατάξεις. Ο ΣΚΑΪ με προφανή το λόγο της επικαιρότητας ένεκα πανδημίας γύρισε την μπάλα με τη νέα χρονιά και κατέκτησε την κορυφή. Ο ALPHA υποχώρησε από τη 2η στην 4η θέση, ο ΑΝΤΕΝΝΑ ανέκαμψε. Το MEGA δείχνει να παίρνει κοινό από όλους τους σταθμούς, ιδιαιτέρως όμως από τον ALPHA. To STAR CHANNEL είναι ο σταθμός με τη μοναδική αύξηση, σταθερό παρουσιάζεται το OPEN BEYOND και 1% αύξηση παρουσίασε η ΕΡΤ.

Με τις ειδησεογραφικές και τηλεοπτικές συνθήκες συμπεραίνει κανείς πως:

  • Η πανδημία και η ανάγκη για ενημέρωση οδήγησε τον ΣΚΑΪ στην πρώτη θέση
  • Το STAR CHANNEL οφείλει την άνοδό του στο MASTERCHEF
  • Οι ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ ανέβασαν την εικόνα και τα νούμερα του ΑΝΤ1 ως κανάλι μυθοπλασίας
  • Η ταινιοθήκη του MEGA δείχνει να έχει το δικό της πιστό (αν και χαμηλό σε ποσοστά) κοινό
  • Η αλλαγή της κυβέρνησης δεν έφερε άμεσα χρήματα στην ΕΡΤ με αποτέλεσμα να μην κερδίσει τίποτα στην ψυχαγωγία αλλά την έσωσε η ενημέρωση (ΕΡΤ1) και η τηλεκπαίδευση (ΕΡΤ2).
  • Χωρίς αθλητικές διοργανώσεις πλέον (και δη ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ) το EPT SPORTS απλά καταποντίστηκε.
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΠ. 2019-ΑΥΓ. 2020 ΣΕΠ. 2018-ΑΥΓ. 2019
ΣΚΑΪ 15,1% 15,8%
ΑΝΤ1 14,6% 14,4%
STAR 13,1% 12,2%
ALPHA 11,7% 15,3%
OPEN 7,6% 7,5%
MEGA 6,1%
ΕΡΤ1 5,3% 5,6%
ΕΡΤ2 2% 2,1%
ΜακεδονίαTV 1,9% 1,9%
ΕΡΤ Sports 1,4% 2%
ΕΡΤ3 1,4% 1,4%
  • Στο γενικό σύνολο την πρώτη θέση πήρε ο ΣΚΑΪ ΜΕ 15.1% (βλ. πίνακα)
  • Στο δυναμικό κοινό την πρώτη θέση πήρε το STAR με 15.4% και ακολούθησαν: ΑΝΤΕΝΝΑ (14.2%), ALPA (12%), ΣΚΑΪ (11.4%), OPEN (7.9%), MEGA (7.4%)
  • Στους άνδρες 18-54 πρώτος τηλεοπτικός σταθμός ήταν το STAR CHANNEL (13.5%) με τον ΑΝΤΕΝΝΑ (13.2%) μια ανάσα πίσω
  • Στις γυναίκες 18-54 πρώτος τηλεοπτικός σταθμός ήταν το STAR CHANNEL (16.8%) με τον ΑΝΤΕΝΝΑ (15.0%) να ακολουθεί
  • Το  ίδιο trend ακολούθησαν και τα παιδιά ηλικίας 4-17
  • Οι τηλεθεατές υψηλής και μεσαίας μόρφωσης προτίμησαν τον ΣΚΑΪ με 14% και 16.4%, αντίστοιχα, ενώ τον ΑΝΤΕΝΝΑ προτίμησαν οι τηλεθεατές χαμηλής μόρφωσης.

Ποιοτικά χαρακτηριστικά τηλεθέασης

  • Τη σεζόν 2019-2020 το κοινό παρακολουθεί τηλεόραση κυρίως 21:00 – 00:00. Ελαφρά άνοδος παρουσιάζεται μόνο τα Σαββατοκύριακα στη ζώνη 08:00-10:00
  • Μάρτιο και Απρίλιο του 2020 την τηλεόραση τους άνοιξαν σχεδόν το 80% των Ελλήνων (έστω και για ένα λεπτό)
  • Περισσότερη τηλεόραση βλέπει κυρίως το group Γυναικών άνω των 55 (86%+) και Άνδρες άνων των 55 (84%+)
  • Λιγότερη τηλεόραση βλέπουν οι ηλικίες 18-34 με κάλυψη μέσου που φτάνει το 44%
  • Τον Απρίλιο του 2020 η μέση ημερήσια τηλεθέαση έφτασε στην κορύφωσή της με 386 λεπτά, ενώ την προηγούμενη σεζόν η κορύφωση παρατηρήθηκε τον Ιανουάριο του 2019 με 324 λεπτά.
  • Οι γυναίκες άνω των 55 ετών έχουν το μεγαλύτερο μέσο ώρα ημερήσιου χρόνου τηλεθέασης 460 λεπτά ενώ οι άνδρες ηλικίες 18-34 το μικρότερο, με 117 λεπτά.

Ποιοτικά χαρακτηριστικά τηλεοπτικών προγραμμάτων

  • Ο ΑΝΤΕΝΝΑ είναι ο τηλεοπτικός σταθμός με τις τηλεοπτικές σειρές να κατέχουν το μεγαλύτερο χρόνου προγράμματος με την ΕΡΤ2 και τον ALPHA να ακολουθούν.
  • Περισσότερο κινηματογράφο είδαμε στο OPEN και το STAR CHANNEL
  • O ΣΚΑΊ παρότι ενημερωτικός κατέχει την πρώτη θέση στη μετάδοση ελαφράς ψυχαγωγίας με το OPEN BEYOND να ακολουθεί.
  • Η ΕΡΤ3 μεταδίδει περισσότερη ΤΕΧΝΗ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
  • Με 55.2% η ΕΡΤ μεταδίδει περισσότερη ενημέρωση, όπως και ο ΣΚΑΪ με μερίδιο 52% του προγράμματός του
  • Τα παιδιά βρήκαν τα δικά τους προγράμματα στην ΕΡΤ2 και το STAR CHANNEL
  • Στα αθλητικά προγράμματα η ΕΡΤ3 και το OPEN BEYOND κυριάρχησαν (όσο υπήρχαν αθλητικές μεταδόσεις)

Στοιχεία ανταγωνιστικότητας

  • Η ΕΡΤ1 αποδεικνύεται ανταγωνιστική τις ώρες 6-8 το πρωί
  • Ο ΑΝΤΕΝΝΑ δείχνει τα “νύχια” του στους ανταγωνιστές κυρίως τις ώρες μετά τις 23:00
  • Για τον ALPHA αυτό συμβαίνει κυρίως από τις 7-9 το απόγευμα
  • Για το STAR CHANNEL αυτό συμβαίνει μεταξύ 5-8 το απόγευμα
  • Ανταγωνιστικός είναι ο ΣΚΑΪ από τις 6 έως τις 10 το πρωί και το μεσημέρι 2-3
  • Ανταγωνιστικό αποδεικνύεται το OPEN BEYOND τόσο 6-8 το πρωί όσο και 11.30-12:30 το μεσημέρι
  • Με το Live News το MEGA αποδεικνύεται ανταγωνιστικό 5-7 το απόγευμα

Κορυφαία προγράμματα ανά σταθμό

  • Για την ΕΡΤ1 σε χρονιά χωρίς Eurovision, κορυφαίο πρόγραμμα σε τηλεθέαση ήταν 23.08.2020 – CHAMPIONS LEAGUE: ΠΑΡΙ ΣΕΝ ΖΕΡΜΕΝ-ΜΠΑΓΕΡΝ ΜΟΝΑΧΟΥ σε ταυτόχρονη μετάδοση με το ΕΡΤ SPORTS – 33.2%
  • EPT SPORTS – 07.09.2019 – MUNDOBASKET 2019: ΗΠΑ-ΕΛΛΑΔΑ – 46.3%
  • EPT2 – 17.04.2020 – ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ – 11.3%
  • EPT3 – 28.10.2019 – ΠΑΡΕΛΑΣΗ – 13.1%
  • ANTENNA – 10.01.2020 – ΤΟ ΚΑΦΕ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ – 39.9%
  • ALPHA – 21.03.2020 – ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ – 27.5%
  • STAR CHANNEL – 07.04.2020 – MASTERCHEF – 38.9%
  • ΣΚΑΪ – 22.12.2019 – THE VOICE OF GREECE – 39.0%
  • OPEN BEYOND – 13.10.2019 – TO KOKKINO ΠΟΤΑΜΙ – 33.3%
  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ TV – 19.04.2020 – ΞΕΝΗ ΤΑΙΝΙΑ: BURLESQUE – 5.7%
  • MEGA – 09.04.2020 – ΣΤΟ ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ (ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ) – 15.3%

Κερδισμένες τηλεοπτικές μεταδόσεις ανά τυπολογία

  • Στις ελληνικές σειράς ήταν ΤΟ ΚΑΦΕ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ (ANTENNA)
  • Στις ξένες σειρές ήταν Ο ΙΗΣΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΑΖΑΡΕΤ (ANTENNA)
  • Στις ελληνικές ταινίες ήταν ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΤΗΣ ΚΑΙ ΕΡΗΜΟΣΠΙΤΗΣ (STAR CHANNEL)
  • Στις ξένες ταινίες ήταν Ο ΕΚΔΙΚΗΤΗΣ (STAR CHANNEL)
  • Στα δελτία ειδήσεων ήταν ΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΟΥ ΣΚΑΪ
  • Στις ενημερωτικές εκπομπές ήταν Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΑΙΟ (ΣΚΑΪ)
  • Στα σταθερά magazino ήταν το ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΝΕΣΗ (ALPHA)
  • Στη σταθερή ελαφρά ψυχαγωγία ήταν το MASTERCHEF (STAR CHANNEL)
  • Στα events της ελαφράς ψυχαγωγίας ήταν το ΘΕΑΤΡΟ: ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΣΕΦ ΤΗΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ (ΑΝΤΕΝΝΑ)
  • Στις τέχνες και τον πολιτισμό ήταν η ΣΥΝΑΥΛΙΑ: 55 ΧΡΟΝΙΑ Χ.ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ (ΣΚΑΪ)
  • Στα ντοκιμαντέρ ήταν το PLANET EARTH (ΣΚΑΪ)
  • Στα αθλητικά ήταν το MUNDOBASKET 2019: ΗΠΑ-ΕΛΛΑΔΑ (ΕΡΤ SPORTS)
  • Στα παιδικά ήταν το ΟΙ ΑΠΙΘΑΝΟΙ 2 (ALPHA)

Η περίοδος της καραντίνας (17 Φεβρουαρίου – 23 Μαΐου)

  • Το φαινόμενο της πανδημίας του COVID-19 άλλαξε δραστικά την καθημερινότητα των Ελλήνων και αναπόφευκτα έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του τηλεοπτικού τοπίου κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του. Την περίοδο της πανδημίας (17/2 – 23/5) τηλεόραση είδε μέχρι το 82.3% των Ελλήνων (έστω και για ένα λεπτό την 18η Απριλίου 2020 (Μεγάλο Σάββατο).
  • Οι Έλληνες μετά τους Σέρβους έβλεπαν περίσσοτερο τηλεόραση με μέσο όρο καθημερινά τα 384 λεπτά

Πτώση της παγκόσμιας διαφήμισης

  • 5% μείωση στα έσοδα απο διαφημίσεις στην Ιταλία
  • 3% μείωση στα έσοδα απο διαφημίσεις στη Μεγάλη Βρετανία
  • 14.5% μείωση από τα διαφημιστικά έσοδα στη Γαλλία
  • Περίπου 7% η πτώση στη Γερμανία
  • Αντίθετα η καθυστέρηση των επιπτώσεων της πανδημίας σε Ολλανδία και Βέλγιο έφεραν άνοδο των διαφημιστικών εσόδων 4.2% και 4.5%, αντίστοιχα
  • Το ίδιο συνέβη και στην Ινδία, τα διαφημιστικά έσοδα της οποία αυξήθηκαν κατά 13%.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

To Top
%d bloggers like this: